zondag 20 december 2009

BushCraft Knives

These ones are with sheath, you see them more naked if scrolling down
These here are a set that comes with a piggy-back sheath. Both are made out of 75Cr1 and just the biggest is differential hardend. Handle scales on the biggest is bocote and the small one has zirikote. pins and lanyard-hole are brass.




Here you see a couple of BuschCrafters just after hardening and temepring, they made out of 75Cr1 and so its possible to use differential hardening witch brings this nice hamon in de blade.

Handle scales on both is ebony with brass layard-hole and pins



2 opmerkingen:

  1. Werkelijk geweldig werk Erik!
    Ik heb je werk inmiddels ook op Messenforum kunnen zien en ben erg onder de indruk. Je bent de tweede van Nederlandse bodem die mij in customs echt aanspreekt. De eerste maker is Tony. Oostendorp. Je hebt zeer veel gevoel voor vorm en esthetiek. Ik kijk er naar uit om je werk op de DKE te mogen zien. Ik ben o.a. erg onder de indruk van je Tracker, hier niet aanwezig, en Bushcrafters. Ik hoop een indruk van je prijzen te krijgen vroeg of laat.

    Veel succes met je verdere werk,
    Hartelijke groet Wouter (SERE)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eric heeft voor mij een bushcraft-mes gemaakt en het resultaat mag er zijn! Ik ben erg tevreden, temeer daar alles via de mail ging. Door foto's hield hij mij op de hoogte van iedere stap in het proces. Uiteindelijk krijg je de foto's er ook nog op DVD bij als het mes klaar is. Ik heb nu een mes dat uniek is, en waarschijnlijk vele levens meegaat. Ik hoop dat Eric nog veel messen zal maken. hij is een vakman!

    BeantwoordenVerwijderen